Tuesday, May 19, 2015

Rainbow Hair - Gradient Nails


Koska olen erityisen helposti kyllästyvää sorttia, pinkki hiusväri sai väistyä tai paremminkin ottaa mukaan lisää kavereita. Vaikka seuraan trendejä ja kynsien ulkopuolista kosmetiikkamaailmaa (ihka oikeista uutisista puhumattakaan) pelottavan vähän, jopa minun silmiini on osunut kesän trendi eli sateenkaarihiukset


Ylävasemmalla liukuväriholot auringon valossa, alavasemmalla uusi liukuväri hiuksissa.


Aikani googlattuani päädyin väreihin: persikanoranssi, pinkkipurppura ja sinivioletti. Säästän aina ylijääneet suoravärisekoitukset pienissä pakastepurkeissa, joista löysin nytkin tarkoitukseen sopivat pohjavärit muille paitsi persikanoranssille. Sekoittelin mukaan Color Mask Paint -suoravärejä kunnes sävyt olivat sopivat. Oranssin sävyn tein uuteen purkkiin hoitoaineesta Lemon Zestistä ja Cherry Bombista. Tämä sekoitteluvaihe on ehdottomasti parhautta hiusten värjäämisessä!


Pinkki väri lähti tehokkaasti Tokmannin blondausaineella.
Color Mask Paintit saatu testiin KC Professionalilta.

Liila esivärjäys ja päälle liukuvärjäys. Värit kannattaa testata paperinpalalle.


Juurikasvu oli jo muutaman sentin mittainen, joten kävin hakemassa Tokmannilta ehdottomasti halvimman koskaan ostamani vaalennusaineen, jonka toimivuutta epäilin suuresti. Purkki maksoi 6€ ja tuotetta oli sen verran, että päätin levittää ainetta koko pituuksille viimeisen 5-10 minuutin ajaksi. Hitsit, että oli tehokasta tavaraa! Juurikasvut läks ja pinkit meni sen siliän tien (ks. kuva yllä). Uskomattominta oli värin tasaisuus ja keltaisuuden poissaolo. Seuraavana päivänä lätkäisin päähän jämät hopeasta ja valkoisesta suoraväristä hoitamaan hiuksia ja taittamaan sävyä siniseen. Lopputulos oli odotetusti vaalea liila (näkyy värjäysmömmökuvan yläpuolella), josta oli hyvä lähteä liukuvärjäilemään.




Testasin värit valkoiselle paperille, jotta näin oletetun lopputuloksen paremmin. Olin tyytyväinen ja tartuin sutiin. En ollut aikaisemmin värjännyt hiuksia kolmella värillä yhtä aikaa, enkä oikein osannut hahmottaa miten värit saisi hiuksiin parhaiten ilman folioita, joiden laittamiseen minulla ei riitä kärsivällisyyttä eikä käsiä. Päädyin levittämään ensin oranssin juureen kaikkialle hiuksiin ja sen jälkeen kaksi väriä loppuun pituuteen osio kerrallaan. Elmukelmu päähän ja odottelemaan muutamaksi tunniksi. Voi että tuo värisekoitus oli päässä herkullisen näköinen!


Lopputulos meikillä ja ilman, hiukset naamalla ja irokeesilla.


Kyllä muuten osuivat sävyt tasan samanväriseksi kuin paperilappuseen tekemäni testiliukuväri. Tykkään ihan älyttömästi lopputuloksesta, eikä tätä ollut edes yhtään niin hankala tehdä kuin kuvittelin. Malttamattomana odotan mitä tälle tapahtuu pesujen yhteydessä. Tuleeko pastellitukka vai ruskea kuraletti? Oranssin pohjalla on kuitenkin keltaista, joka voi teoriassa violetin/purppuran kanssa sekoittuessaan tuottaa… ruskeaa. Onneksi pipot ja peruukit on keksitty!





Näihin hiuksiin oli aivan pakko tehdä inspiskynnet ja toisetkin. Liukuväri ilman muuta, hololakkaa kesän kunniaksi… mutta kuinka ollakaan en löytänyt hololakoista latvojen väristä sinertävää purppuraa. Missä on oikeus, missä on vääryys? Jouduin siis hieman soveltamaan (ja hankkimaan taas keskikokoisen hermoromahduksen etsimällä netin syvyyksistä puuttuvaa holosävyä) mutta sitähän se elämä on, soveltamista ja sopeutumista… ja edellisistä kiukuttelua. Tein kynsiin liukuvärit neljällä Dalen Wow Prism –lakalla ja saatoin nielaista muutaman kärpäsen tuijottaessani lakkojen loistetta. Seuraavana päivänä leimailin vielä kynsiin kuvia MoYou Londonin Biker 02 –laatalta. Alle leimasin kuvion mustalla ja sen päälle Color Clubin hololakalla Beyond. Varsinkin makrokuvissa Beyondista löytyy edes hitunen sitä sinistä, jota näihin kaipasin mukaan.





Onko teillä jotain vinkkejä hyvään tummaan violettiin/purppuraan hololakkaan, jossa olisi voimakas lineaarinen holoefekti? Löysin Cirque Colorsin sivuilta heidän omien holojensa vertailun mutten osaa päättää mikä näistä purppuroista olisi kivoin. Tintti Polish Fiction –blogista teki juuri lakkauksen Fascination Streetillä ja tuo sävy ainakin houkuttelisi. Samantapaisia holoja olisivat myös esim. Colors by Llarowen Rest in Pieces tai Dance Legendin Anthem. Ehkä odottelen Cirque Colorsin Juicy-kokoelman swatchien ilmestymistä ennen lopullista päätöstä. Color Clubin Halo Huesien lineaariholon voimakkuudelle on vaikea löytää voittajaa, joten mielestäni firma saisi pykätä kasaan uuden kokoelman hieman kirkkaammilla ja tummemmilla väreillä ja tietysti toisen kokoelman neonholoilla! Olen puhunut, teidän vuoronne :).



29 comments:

  1. On kyllä mahtavat nuo hiukset! Minäkin tykkään pitää sivulla tai irokeesissä vaikka ei ne oikein tahdo pysyä...nämä on leikattu sellaiseen toispuoleiseen malliin :) pinkki liukuväri on kyllä mahtava eikä nykypäivänä liian erikoinen, mitä ennen olisi ollut ja saisit kieroja katseita :) kynnet taas kerran Malle-laatua, on nähty vaivaa ja lopputulos on sen mukainen. Tykkään Biker laatoista!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihana Taina <3. Mä kyllä tykästyin näihin hiuksiin eikä onneksi edes kaikki mennyt suihkun mukana. Malle-laatu kuulostaa jo aika pelottavalta :).

      Delete
  2. Miks mä en osaa/jaksa tehdä näin käsittämättömän upeita kynsiä! Tasan ei käy taiteelliset ja muutkaan lahjat, hitsiläinen sentään :D. Toi värimaailma on jotenkin mun silmään ihan täydellinen ja leimauskoristelut on piste iin päälle. Sä oot niin lahjakas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Tintti ihanista sanoista <3. Mua itteeni ärsyttää, kun en voi vaan muka lakata kynsiä ja antaa olla tai tehdä jotain simppeliä. Aina pitää maalata kuin Sikstuksen kappelia! Nyt olen yrittänyt tarkoituksella tehdä vähän erilaisia ja yksinkertaisempia kynsiä ihan jo sen takia, että haluan testata uusia ihania lakkoja ihan oikeasti koko kynnelle :).

      Delete
  3. Uaah, upeat hiukset!! Ja kynnet ;) Itellä on urakka nimeltä oranssista vaaleaksi edessä heti valmistujaisten jälkeen, mistä sitten lähteä kokeilemaan uusia väriyhdistelmiä. Siun selityksen pohjalta voisin uskaltautua kokeilemaan noita colormaskeja, kiitos siis ihanan tarkoista kuvauksista niiden käyttöön liittyen ^^

    Glass Bead's Picture

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Johanna :). Mukava jos mun värisekoiluista suoravärien ihmemaassa on hyötyä. Olin ennen kamalan arka tekemään mitään hiuksilleni mutta nyt saatan päättää vetää pään kaljuksi 5 minuutin varoitusajalla. Uusiutuva luonnonvara :D.

      Delete
  4. Neonholot, ah ne mäkin haluan! :D

    ReplyDelete
  5. Hiukset <3 Mua niiin houkuttelis kokeilla kaikkia siistejä värejä hiuksiin, mutta mulla olis niin kova homma pitkiin, punapigmenttisiin punaisiin hiuksiin lähtä tekeen pohjatöitä ite. Kampaajallekaan ei raha anna periksi mennä värjäyttämään. Taitaa jäädä haaveiluun ja sun tukkakuvien ihasteluun <3
    Kynnetkin on kertskaikkisen hienot <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Heidi <3. Mä ratkaisin tuon värjäysongelman leikkaamalla hiukset lyhyiksi ja osan kokonaan pois. Nyt on niin vähän tukkaa, että voi blondata ja värjätä kotona miten haluaa. Mä en enää ikuna mene kampaajalle! Sitten keksin kanssa ratkaisun mun vaihtuviin toiveisiin saada pitkä tukka n.y.t. Peruukki ratkaisee kaikki huolet ja keskikesällä varmaan saan mukavan pienen lämpöhalvauksen mustan pitkän peruukin kanssa :D.

      Delete
  6. Vau mitkä hiukset ja kynnet! Sulla ei kyllä lopu ideat kesken. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti <3. Eikun mulla ei lopu lakat kesken ;). Niitä tulee ovista ja ikkunoista! Saas nähdä kauan tämä letti pysyy tän värisenä. Mut tuntien herään ensi viikolla ja tajuan, etten ole oikeastaan koskaan halunnutkaan tällaita väriä.

      Delete
  7. Neonholoja mäki haluun! Tosi upeet kynnet taas ja upee tukka! Mun tekis kans mieli värjätä noilla Painteilla jotain, mut oon just saanu kasvatettuu oman värin takasi ni pelkään et se urakka menis ihan pilalle, jos en saakkaan kaikkea tota värii sit pois hiuksista :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :). Sehän se riski on, ettei suoraväri lähdekään pois. Multa ei lähtenyt vihreä eden blondausaineella. Onneksi nyt on niin lyhyt ja nopeasti uusiutuva letti, ettei ole paljon väliä mikä jumahtaa ja mikä ei. Mä yritin kanssa tuota oman värin kasvatusta mutta tajusin, että se juna meni jo, kun löysin ekat harmaat hiukset. Mielummin neonpinkki!

      Delete
  8. Mageet hiukset ja mageet kynnet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syötkö sä siellä jotain karkkia eli suklaata, kun on niin magiat fiilikset <3. Kiitos murunen :).

      Delete
  9. Niin se tumma lila hololakka niin kävisköhän frouvalle Color Clubin Wild at Heart? Kynnet on hurjan nätit ja on kiva kun on pinta-alaa mille sutia ja taiteilla varsinkin kun on luovuutta ja taitoa kuten sulla, mä käväisin jälleen kynsisaksilla ja taas on nakit paljaina, mut mä viihdyn :) Hiukset sopii sulle valtavan hyvin ja meikkauskin näyttää sulta sujuvan mainiosti. Nätti, taitava ja kiva muidu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No kyllä siellä nyt kehutaan :). Tässähän nousee pissi kohta päähän. Arvaa vaan olenko kuolannut tuota Wild at Heartia ja Chinan OMG-kokoelman samantyyppistä lakkaa, mutta eipä niitä vaan mistään löydy inhimilliseen hintaan. HTF-kamaa, yhyy :(. Voisko ne CC:llä kuulla mun nöyrän pyynnön tehdä sellainen Cirquen Juicy-kokoelman sävyinen kokoelma. Mä yritän olla ostamatta Cirquen lakkoja, kun niitä ei vielä ole yhtään ja sitten jos on yksi niin on aikas pikaiseen toinenkin :).

      Delete
  10. Uuuh mitkä hiukset! Wau! Ja kynnet myös! Aivan mielettömät ♡

    ReplyDelete
  11. Tosi makee tukka!!! Mä kans kikkailin hiusten kanssa. Täytyykin laittaa korvan taakse tuo vaalennusaine mitä käytit, mahtava lopputulos!! Itsellä oli Lorealin värinpoisto, joka tietty jätti keltaisenlopputuloksen. Jos/kun tästä väristä haluan pois, niin taidankin kokeilla tuota mönjää - on puolet halvempaakin. Ja oli riittoisa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Kaisa! Mä ihailinkin sun kutreja jo instassa. Mä en ikuna osaisi värjätä pitkiä hiuksia moniväriseksi. Mahtava lopputulos <3. Mä kans ihmettelin miten tuosta blondausaineesta ei jäänyt keltaisia jämiä mutta jos se toimii, ei kannata kysellä :). Mä luulin purkin kuvan perusteella, että tuo on raita-aine, mutta kyllä se oli ihan tavallinen blondausaine. En menisi vannomaan, että tuolla saa pitkät hiukset yhdellä purkilla blondattua mutta mun miniletin sai kokonaan värjättyä ja jäi vielä ylikin.

      Delete
    2. Ok! Taidan ostaa kaks purnukkaa, jos hintakin noin mitätön, niin... Omat hiukset kun kulahtaa, niin ajattelin vaaleita, joissa latvoissa liukuvasti jotain kivaa... :)

      Delete
    3. Mulla alkaa jo hyvää vauhtia kulahtaa tää väri mutta pastellinsävyisenä tykkään ehkä vielä enemmän tästä :). Vaaleisiin hiuksiin käy tosi hyvin latvoihin joku ihana sävy!

      Delete
  12. Ooh mikä tukka! Minä, joka olen viimeiset viisi vuotta kulkenut mustapäänä, alan himoita tuollaista kesäisen kirpeää liukkaria lettiini! Tosin puolenselän mittaisisssa mallittomissa hiuksissa tuskin näyttäisi noin hyvältä (ja minähän en lettiäni leikkele. piste.) mutta silti kyllä himottaa! Jösses sentään, viimeksi taisin seiskaluokalla haluta ärtsyjä värejä tukkaan, joten nyt oot kyllä selvästi koskettanut mun sielunsilmiä syvällisellä tavalla :D

    Kynnetkin on mielettömän kauniit <3 Liukuväri niissäkin näyttää herkulliselta, leimojen järjestelmällisesta sekasorrosta puhumattakaan! Oih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon niin kade sulle, kun oot vielä nuori ja nätti ja voit värjätä hiuksiasi sen tuhannen väriseksi vielä sata vuotta eteenpäin :). Mun nuoruudessa ei ollut internettiä eikä shokkivärejä, elämä oli harmaata ja ilotonta kuin venäläisellä ruispellolla. Voi herra isä, mä kuulostan ihan mummolta! Mutta sovitaan siis vaikka niin, että sitten kun sulla alkaa neljäkymppinen kolkuttelemaan niin voit repästä neonliukuvärillä. Siihen asti musta letti liehukoon valtoimenaan. Oih itsellesi <3.

      Delete

Please, feel free to leave comments in Finnish or in English. I'd love to hear from you. Thank you lovelies :)