Sunday, September 13, 2015

KKKK = Koska Kyllästyin Keltaisiin Kutreihin


Kynsilakat ovat siitä ihania, että voin vaihtaa väriä, tyyliä ja koostumusta niin usein kuin sielu sietää. Epäonnistumistakaan ei tarvitse pelätä, koska asetoni kyllä hoitaa tehtävänsä mikäli rähmäkäpälä sattuu paikalle. Itse olen kovin nopeasti kyllästyvää sorttia, joten lakkauksen vaihtuvatkin tiuhaan. Mitenkäs sitten suu pannaan, kun sama kyllästyminen iskee hiusväriin yhtä nopeassa syklissä kuin kynsilakkoihin? Tämän vuoden puolella olen alkanut turvautua jopa peruukkeihin tylsistymistä torjuakseni. En voi sietää hiusten kosketusta kasvoillani tai niskassani, joten huristelin jo aikaa sitten suurimman osan hiuksista kokonaan pois. Päälaelle jätin karvatupsun, jota on mukava värjäillä ja jonka saa pois kasvoilta helposti kumilenksulla.




Tämän vuoden puolella hiuksissa on nähty ainakin harmaa, laventeli, pinkki, violetti ja keltainen väri. Viime vuonna letti liehui myös vihreänä. Ei siis liene ihme, että skaalasta puuttuva sininen alkoi kutkutella kutsuvasti. Olin suunnitellut värjääväni juuren punaiseksi ja latvat liekinkeltaiseksi mutta väripurkkiin tarttuessani huomasinkin piteleväni sävyä nimeltään Midnight Blue. Ostan suoravärejä mahdollisimman tummissa sävyissä, joista on helppo itse lantrata ja sekoittaa haluamiaan sävyjä. Nyt otin kippoon ihan kunnon lusikallisen yönsineä ja laimensin väriä hoitoaineella, kunnes kipossa oli haluamani sävyinen tökötti.




En tehnyt hiuksiin värinpoistoja tai vaalennuspesuja vaan levitin sinisen sävyn suoraan keltaisen päälle. Juuri oli edelleen todella keltainen mutta latvoista keltainen väri oli jo haalistunut itsekseen melkein kokonaan. Väriopin mukaan sinisen ja keltaisen sekoittaminen tuottaa vihreän lopputuloksen, joten tiesin odottaa jonkinlaista sekasotkua värin kanssa. Pestyäni värin hiuksista hihkuin ääneen ilosta. Hiuksiin oli muodostunut petrolista sähkönsiniseen muuttuva liukuvärjäys ja kaikkialla oli kauniita raitoja erilaisissa sinisen ja vihreän sävyissä. Tämä on ehdottomasti paras osuus hiusten värjäämisessä itse! Kuten Wasting Lifestyle –blogin Emma asian tiivistää ”itse kun tekee, saa juuri sitä mitä sattuu tulemaan”. Allekirjoitan lauseen totaalisella vakaumuksella!




Nyt on sitten tukka valmiina syysmyrskyihin! Enää puuttuu vain kestohuulipuna samassa sävyssä. Yritän pähkäillä josko tilaisin Jeffree Starin Blue Velvetin vai yrittäisinkö tehdä tilauksen Anastasia Beverly Hillsille, koska Paint-sävy vaikuttaa ehkä jopa vielä kauniimmalta kuin aivan mattainen sininen. Testailin haluamaani sävyä värjäämällä huulet sähkönsinisellä silmämeikkikynällä ja tumman sinivioletilla huulipunalla. Otin pari valokuvaa ja menin vessaan pesemään huulia (koska muuta meikkiä naamalla ei ollut). Olisi ehkä pitänyt ottaa kuva myös hampaista, jotka olivat sinisen mönjän peitossa! En ollut puhunut sanaakaan, en hymyillyt enkä muutenkaan avannut suutani ja silti väri oli löytänyt hampaisiini. Tästä syystä käytän julkisilla paikoilla vain ja ainoastaan kestopunia :).




Kuvissa on silmämeikissä käytetty Urban Decayn Vice 2:n kauniita sinivihreitä sävyjä. Petyin kyllä taas UD:n luomivärien laatuun. Pohjustajasta huolimatta sinivihreä sävy hiipi muutamassa tunnissa yläluomelta ylöspäin kohti kulmia ja liikkuvan luomen sävyn intensiteetti katosi samalla vauhdilla. Makeup Revolutionin luomivärit maksavat murto-osan näihin verrattuna, mutta värit pysyvät tasan siellä minne ne on levitetty. Just saying!



18 comments:

  1. Hihiih niin mahtavan väriset!! Ihailen kyllä sinisiä hiuksia mutta en enää itse...joskus on ollut mustaa ja sinistä kun oli pitkä tukka. Mutta nämä on upean väriset ja niinhän se on että vahingossa tulee parhaat <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä en osaa kuvitella sulla pitkää tukkaa :). En mä kyllä osaa kuvitella sitä enää itsellänikään, vaikka ei siitä nyt niin kauaa ole. Oon nyt pessyt hiukset pari kertaa ja paljon lähtee väriä shampoovaahtoon mutta ei se juuri hiuksissa näy (onneksi).Saas taa nähdä mitä tuolta alta paljastuu, kun väri lähtee kulumaan pois!

      Delete
  2. Onpa ihana sininen. Keltainenkin oli kyllä hieno. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä olin ihan ihmeissäni, että miten tästä tulikin näin sininen, kun alla oli kuitenkin vielä paljon keltaista. Saattaa olla, että pesujen kautta tää haalistuu vihreämmäksi. Mutta sen näkee sitten! Aina yhtä hauskaa tulla suihkusta, kun ei tiedä mikä peilissä odottaa :).

      Delete
  3. Nam! Olin jo kerran ihan innoissani ja meinasin kiljuu sulle että BeautyBay myy Anastasiaa, no joo, niin myy muttei siellä tota punaa tai siis sinee ollu! Miksei? Paa sinne viestiä että ottavat sulle sen! Jooko?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mä oon tehnyt ton varmaan kymmenen kertaa... siis ton kiljumisen. Ensin oon unohtanut, että BB:llä on ABH:ta (*kiljuu*) sitten muistan, ettei niillä olekaan huulipunia (*kiljuu taas*). Ihan penaalista! Sais olla Euroopassa joku lafka mistä saisi ostettua näitä herkkuja (edes jotain vedenkestäviä huulipunia) :).

      Delete
  4. Oi mikä ihana sininen <3 Riikinkukkotukka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon vähän miettinyt, että voisi lisätä vielä muutaman raidan tai osion tummaa violettia. Siiten se vasta olisikin riikinkukkoletti :).

      Delete
  5. Woah, onpa upea sävy! Ihanan voimakas sininen, ja vivahteet lisäävät kokonaisuuden kauneutta ♥ Jännää, että UD:n luomivärit ei pärjää MUR:ille :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä kyllä tykkään nyt tästä väristä ihan kympillä :). Oon kanssa ihan ihmeissäni tuosta UD vs MUR -kuviosta. Jotenkin mä aina yritän ja haluan kamalasti, että UD olisi hyvä mutta ei! Ihan alusta asti olen ihmetellyt UD:n ylistystä, kun itselläni on aina luomivärit poskilla näiden kanssa. Mutta onneksi on näinpäin, että halvempi on parempi. Ei kauheesti haittaa :).

      Delete
  6. Lievää tukkakateutta ilmassa täällä Oulun suunnassa. Määki tahon! Tulee vaan liian kalliiksi ja hankalaksi, ku mun hiukset yltää yli puolen selän ja en taho leikata niitä... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä en kyllä alkaisi yhtään omia hiuksiani pidempiä värjäilemään shokkiväreillä. Ei riittäis hermot värjäykseen eikä siihen, että väriä olisi sitten kaikkialla :). Pidän yöllä hiukset ponnarilla ja silti näistä tarttuu sinistä väriä tyynyliinaan. Jos pitäisin hiukset auki niin sitä olis varmaan poskellakin aamulla. Sulla olisi varmaan selkäkin sininen, kun heräisit. Kunnon smurffi-Katarooma <3.

      Delete
  7. IHANA TUKKA !! Oon täällä ihan fiiliksissä, että joku värjäilee itse ja tulos on noin upea! Mulla ei riittäisi taidot tai kärsivällisyys... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Elisa :). Ei tää oo kato taitoo, kun helkkarinmoista tuuria! Ennen oikein yrittämällä yritin tehdä jotain, mikä meni aina ihan päin seiniä. Nykyään heitän vapaakortin universumille ja katotaan mitä sieltä vastataan :). Tää tukka on kyllä ihan käsittämätön, kun näyttää siltä, että olisi nähty vaivaa raitojen ja palkkien eteen, vaikka päähän on vaan läntätty yksi väri 10 minuutissa ja muhiteltu sitä tunti ennen pesua. Mä haluaisin sen sun persikkaisen tukan, mutta siihen tarvittaisiin kyllä sitten jo sitä taitoa, mitä mulla ei löydy!

      Delete

Please, feel free to leave comments in Finnish or in English. I'd love to hear from you. Thank you lovelies :)