Wednesday, September 9, 2015

Turvalakkaus!


Olen yrittänyt miettiä mitä sana "turvalakkaus" tarkoittaisi omalla kohdallani. Jotain missä olisi ehdottoman hyvä olla, kauniit värit ja helppo toteutus. Olen siitä outo lintu, että juuri silloin, kun kaipaisin helppoa ja hyvää alan väkertämään yömyöhään jotain mistä ei varmasti jää hyvä maku suuhun. Mikä siinä onkin, että päivinä joina fiilis on jo muutenkin ”tyhmä, paska, ruma” pitää rangaista itseään vielä jollain varmasti epäonnistuvalla lakkauksella?





Väreistä hyvänolontunteen tuo automaattisesti mieleeni musta, mutta sitäkään en saa juuri koskaan kynsilleni, koska pieni ääni pääni sisällä sanoo, että "älä nyt hyvä tyttö koko ajan lakkaa sillä lempivärillä, kun muille lakoille tulee paha mieli". Tässä kun katselen blogissa julkaistuja lakkauskuvia niin kyllä siellä aika harvoin on ollut esillä sitä mustaa. Ketähän minä tässä oikein rankaisen olemalla lakkaamatta ihan tasan sillä millä itse haluan? Muistan kerran kommentoineeni johonkin blogiin, että mikäli minä saisin päättää niin lakkaisin aina kynteni mustalla. Niin, että kukahan sen sitten päättää ellen minä?





Näillä mietteillä lähdin taas eräänä iltana lakkaamaan kynsiäni. Fiilikset oli pohjalla, maha kipeä ja maailma tuntui kaatuvan päälle. Olin aiemmin päivällä käynyt Järvenpään Tokmannilla Essence-hyllyllä, josta mieheni ylipuhui minut ostamaan I © Trends The Darks lakan nimeltään Happy New Green. Lakka näytti kaupan kynsitikulla tylsältä mattamustalta mutta pullossa hehkui niin kaunis syvä vihreä kimallus, että suostuin ottamaan lakan ostoskoriin.




Illalla lakka osui sitten pöydällä silmiini ja se pieni ilkeä ääni päässäni käski alkaa lakata mattalakalla, koska todennäköisyys epäonnistumiseen olisi kuitenkin aika suuri. Itse rakastan mattalakkoja, mutta en oikein osaa lakata niillä niin, että mattapinta jäisi kauniiksi, joten päädyn aina kiillottamaan pinnan pikakuivattajalla, mikä vie tietenkin pointin koko mattalakalta. Valitsin mattalakalle kaveriksi samansävyisen mustanvihreän holon Cadillacquerin SoA-kokoelmasta. Men of Mayhem ei ollut vielä päässyt kynsille muuten kuin koristeluissa, joten oli jo aikakin ottaa tämä kaunokainen käyttöön.





Sen kummemmin asiaa pohtimatta lakkasin kynsiä joko mattalakalla tai hololla. Kahden kerroksen jälkeen tajusin kaksi asiaa: 1) Men of Mayhem on kaunein omistamani hololakka, joka tuntuu sisältävän koko universumin väriskaalan (ks. kuva alla) ja 2) Happy New Green levittyy tasaisesti ja kuivaa nopeasti muttei niin nopeasti, että levittämisen kanssa pitäisi kiirehtiä. Innostuin lakoista niin, että nappasin pöydältä uuden lempikuvioni sisältävän leimauslaatan eli Pet’lan Spinningin. Leimasin jokaiseen kynteen spiraalikuvioita niin, että mattakynteen tuli hololeima ja holokynteen mattaleima. Tässä vaiheessa viimeistään lakkauksen olisi pitänyt mennä täysin metsään, koska eihän tämä touhu nyt millään voisi onnistua…


Cadillacquerin Men of Mayhem saattaa äkkiseltään näyttää mustalta,
mutta jotenkin kummassa Madeleine on onnistunut täyttämään pullon galaktisella värikirjolla.



Mutta suureksi yllätyksekseni Happy New Green leimasi holon päälle aivan täydelliset mattakuviot. Hololeima mattalakan päälle onnistui myös yhtä hyvin, mutta tämän kyllä jo tiesinkin Cadillacquerin holoilla leimanneena. Huomaan tuijottelevani kynsiä jatkuvasti! Joudun itsekin katsomaan tarkkaan ennen kuin tiedän miten päin leimaus on missäkin kynnessä tehty. Etenkin peukaloiden kohdalla eron huomaa selkeästi. Nämä kynnet pääsevät ehdottomasti kategoriaan ”turvalakkaus”, vaikka kaiken järjen mukaan näiden olisi pitänyt mennä pieleen alusta alkaen. Lakkaus oli helppo ja nopea toteuttaa enkä todellakaan tuntenut tarvetta levittää pikakuivattajaa kynsille. Näillä viihdyin monta päivää enkä edes kyllästynyt kynsiin, mikä yleensä tapahtuu noin tunnin päästä lakkauksen valmistumisesta. Essence-hyllyyn taisi jäädä vielä toinen tällainen The Darks –mattalakka. Miksi, oi miksi en kuunnellut miestäni ja ostanut myös sitä. Note to self: luota mieheen, kun hän nostaa lakkoja ostoskärryyn ©!

Millainen on teidän turvalakkauksenne? Syntyykö se tällä tavalla sattumalta vai tarkan harkinnan tuloksena?




23 comments:

  1. No jopas! :) Valkkasin itse Darkseista sen harmaan matan (Gray matters?) ja sen punaisen. Ne pääsivät jo kysille kun kopioin Nenan ja sun vaihtamat pilkkukynnet, mutta täytyypä testata tuota harmautta myös leimassa!
    Tää lakkaus ihana kaikessa turvallisuudessaan! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ootko julkaissut kuvan jossain noista kynsistä? Olis kiva nähdä :). Mä en yhtään innostunut noista Darkseista mutta onneksi mies vaati ostamaan. Pitää varmaan taas viikonloppuna tehdä pikavisiitti Essence-ständille!

      Delete
    2. Itseasiassa en julkaissut kun jotenki häpeilin sitä että heti innostuin kopioimaan, vaikka kyllähän se usein on niin että otat ideoita toisilta ja teet sitten oman version. Tuli sellanen olo kun joku tosi ärsyttävä matkijanärhi täällä heti tekee kopiot kun toiset on tehnyt vaihtarin, tiätkö vähän sellanen ylityrkky: "katsokaakatsokaa kun minäkin!!". Mutjoo, yhden kuvan olin napannut joten voinhan sen instaan laittaa.. ;)
      Noi Darksit tuli vastaan parahiksi mun syysvärien kaipuuseen, onneksi itiksessä on tuplaständi, huomattavasti helpompaa kun ei Lahteen asti tarvitse lähteä! <3

      Delete
    3. Jee, mä bongasin sun kynnet instasta :). Ihanat <3. Mulle tulee kanssa ihan tyhmä olo, kun kopsaan jonkun kynsiä mutta ei mua kyllä haittaa yhtään jos muut kopsaa kynsiä toisiltaan. Päinvastoin on kiva nähdä miten kädenjälki on erilainen toisella ja samakin idea näyttää ihan erilaiselta. Kyllä sitä tulee alitajuisesti matkittua varmaan koko ajan. Eilenkin tein käsinmaalatut kynnet ja mies sanoi heti, että sä sait noihin idean instasta yhdeltä uudelta löytämältäni kynsitaiteilijalta, jota hehkutin just miehellekin. Ja mä kun luulin, että ne tuli jostain syvältä mun sielun syövereistä :D.

      Delete
    4. Haha! "Mun sielun syövereistä"!! :D joo ja sit kun on vielä näin myöhännäisherännäinen niin kaikki mahdolliset ideat on kyllä jo keksitty ja käytetty et aika sielukas sais olla et jotain tosi mullistavan uutta keksis! ;) onneks voi kuitenki aina vaihdella ees värejä!! ;D

      Delete
  2. "Mikä siinä onkin, että päivinä joina fiilis on jo muutenkin ”tyhmä, paska, ruma” pitää rangaista itseään vielä jollain varmasti epäonnistuvalla lakkauksella?" Nyt on kyllä niin loistava kysymys, että oli pakko kopsata se tähän! En nimittäin osaa vastata, mutta allekirjoitan. Noina päivinä pitäisi vaan pysyä kaukana lakoista tai ei ainakaan pitäisi yrittää mitään sellaista, mitä ei ole koskaan ennen kokeillut. :D

    Mutta itse kynsiin, nämä on aivan upeat! Vau, jäin vaan tuijottamaan, että mitenhän nämä on tehty ja mitä kaikkea näissä on. Täydelliset kynnet, kelpaisi mullekin, vaikken normaalisti näin tummia lakkaile. Mun turvalakkaus sisältäisi luultavasti harmaata jollain pienellä väriläiskällä. En tiedä, koska kuten yllä totesin, en yleensä käytä turvalakkauksia, koska on ilmeisesti mukavampaa menettää hermot jonkun vaikeamman kanssa. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Mee :). On se kyllä käsittämätöntä miksei ihminen voi ottaa mieluisinta lakkapulloaan käteen silloin kun kaikki on jo muutenkin mennyt päin halvattua. Eikun, sitten otetaan vaikka se kamalin lakka mikä tuli ostettua kalliilla hinnalla mutta on jäänyt täysin käyttämättömäksi. Tai jos otetaankin joku kiva lakka niin ainakin koristeluissa mennään hyvin kauaksi omalta mukavuusalueelta. Olen niin onnellinen, että näistä tuli just tällaiset <3.

      Delete
  3. No johan on upea turvalakkaus! Mustat lakat eivät tosiaankaan ole samanlaisia ja tuo Men of Mayhem on ihan hurjan hieno lakka, miksiköhän en ole sitäkään hankkinut. Ihanat leimauskuviotkin tässä, mä rakastan tuollaisia kiekuroita! Mä en oikein tarkalleen tiedä mikä mun turvalakkaus olisi mutta sen tiedän että se sisältäisi vain ja ainoastaan A Englandin lakkoja. Ne on mun turvalakkoja, eivät petä koskaan vaikka olo ja mieliala olisi ihan syvältä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti Tintti :). Näissä meni kyllä kaikki just niinku piti! Yleensä olen jo viimeistään postauksen kirjoitusvaiheessa lopenkyllästynyt ko. kynsiin, mutta nämä voisin lakata heti uudestaan. Nää on sellaiset "mitä ottaisit mukaan autiolle saarelle" kynnet :). Mä jotenkin arvasin ton A-enkku hommelin sun kohdalla <3.

      Delete
  4. Onpa upeat turvalakkaukset jotka tismalleen tuollaisina voisivat olla minun turvakynteni ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi kiitos <3. Näitä olis kyllä voinut pitää kynsillä ihan loputtomasti!

      Delete
  5. Ihanaa että vastoin odotuksia päädyit onnistumaan ja suuhun jäi hyvä maku koko hommasta! Nää kynnet on ihan mahtavat <3 <3 Ja tuo Cadillacquer, ah mikä kaunotar! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Nena <3. Nää oli kyllä niin helpot ja ihanat kynnet :). Yleensä olisin kypsynyt näin yksinkertaiseen lakkaukseen tunnissa mutta näitä piti itsekin koko ajan analysoida, kun ei enää muistanut kumpi lakka toi leimana ja kumpi oli pohjalla!

      Delete
  6. Sillä hetkellä kun minä tarviin sitä turvalakkausta niin kaikki menee persiilleen. Yleensä ei edes yhden simppelin lakan levittäminen kynsille onnistu vaan vähintään kaadaan puoli pottua lakkaa ympäriinsä. Nää on ihanat ja rakastan tollasta tummaa vihreää jota olen taas syksyn tullen huomannut vilkuilevani kaihoisasti <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti Sole <3. Mulla menee kanssa huonona päivänä metsään kaikki aluslakasta alkaen. Käsittämätöntä, että mun työpöytä on vielä valkoinen ja alusta on ollut paikoillaan aina, kun lakkapullo on kaatunut. Kyllä mä joku kerta vielä aivastan irtoglitterit tietokoneen sisuksiin :). Mikä siinä muuten onkin, että syksyllä tulee kaipuu tummanvihreään? Muuten en tykkää siitä yhtään (mukamas). Eiks nyt pitäisi olla sellaisia murrettuja ja okraisia sävyjä mielessä?

      Delete
  7. Voivoivoivoi<3 Ihana lakkaus siis aivan täydellinen ja nuo kuvat tuosta lakasta! Mä en ihan oikeasti kestä. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mun oli pakko laittaa toi lakkakuva tietokoneen taustakuvaksi! Noi värit vaan on niin uskomattomia. En ole koskaan nähnyt lakkapullossa näin paljon eri ulottuvuuksia. Kyllä Cadillacquer osaa asiansa :).

      Delete
  8. Mun turvalakkaus on värikäs creme alle ja herkku glitter päälle... :D Mustassa on osaa olla jostain syystä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon katsos niin synkkä ja myrskyinen, että mustaa sen olla pitää :).

      Delete
  9. Upeet kynnet! Kiva kuulla et toi Happy New Green leimaa hyvin! Täytyy varmaan iteki leimata sillä :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :). Olin aivan ihmeissäni miten nätisti tuo levittyi kynnelle ja vielä enemmän ihmeissäni miten hyvin se leimasi. Ei turha ostos lainkaan!

      Delete
  10. Aaaaah pakko päästä Essence-hyllylle!

    Tällaiset monochrome-tyyliset leimausjutut on mun suosikkeja, missä leikitään mattaisuuden ja kiiltävän/holon yhdistämisellä. Olen itse silti tehnyt niin ehkä kerran, koska muut lakat voi tulla surulliseksi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hähää! Mikä piru siinä on, että pitää tuntea syyllisyyttä elottomien olentojen takia? Esim. lempparikenkiä ei voi käyttää, kun ne toiset (mistä tulee kamalat rakot jalkoihin) voi ottaa nokkiinsa :). Mäkin varmaan tekisin vaan tällaisia kynsiä, jos osaisin olla tuntematta syyllisyyttä enkä omistaisi hullua kokeilunhalua!

      Delete

Please, feel free to leave comments in Finnish or in English. I'd love to hear from you. Thank you lovelies :)