Sunday, October 4, 2015

Meikkileikki – New-trals vs Neutrals


Tämä postaus sisältää pelottavia filtterittömiä ja meikittömiä kuvia! Jatkakaa omalla vastuullanne. Sain nimittäin neronleimauksen yhtenä päivänä meikkailuja aloittaessani, että nytpä otan ja nappaan vaihekuvia naamanrakennuksen aikana. Samalla pääsin testaamaan uunituoretta Makeup Revolutionin palettia New-trals vs Neutrals, jonka syksyiset ruskasävyt saivat haukkomaan henkeä.




Jostain syystä kunnollisten terracotan, oranssin ja punaisen sävyisten luomivärien löytäminen on hankalaa. Ja jos sellaisen sattuu löytämään niin napista ei irtoa väriä tai se muistuttaa lähinnä pinkkiä. Kun näin kuvat tästä uudesta paletista olin heti käsi ojossa tyrkyttämässä luottokorttiani MUR:lle. Nyt se on käsissäni ja se ON IHANA! Saan kohta oksennuskohtauksen omasta hehkutuksestani mutta minkäs teet. Totta mikä totta! Mieletön pigmentti, pysyvyys, sävyt… kaikki. Paletista löytyy hauskasti ylärivistä rohkeita syksyisiä sävyjä kaltaiselleni hurjapäälle ja alarivistä neutraalimpia nudeja, joilla voi aloitella ennen rohkaisuryyppyä ylärivistä.





Tämä on ehdottomasti vuoden upein luomiväripaletti ja olen onnellinen, että omistan vihdoinkin punaisen sävyjä, jotka ovat oikeasti luomella punaisia ja voimakkaita. Olin ilmeisen rohkealla tuulella tämän paletin äärellä, koska napsin kuvia myös meikittömästä naamataulusta. Kuten huomaatte olen täysin kulmakarvaton ja nuo kammottavat kestopigmentoinnin jäänteetkin ovat jo 10 vuotta vanhat (ja vuosien mittaan violeteiksi muuttuneet!). Olen pahoillani kamalasta vessavalaistuksesta (mä oon ihan keltainen!) ja sisustuksesta, joka sopisi paremmin Psykon uudelleenkuvauksiin. En vain millään jaksanut juosta joka välissä olohuoneeseen napsimaan kuvia luonnonvalossa.




Katsokaapas muuten ylärivin keskimmäistä ja oikealla olevaa kuvaa varjostusten suhteen. Keskimmäisessä kuvassa ei todellakaan ole mitään varjostuksia vielä kasvoilla, ainoastaan valkoisella puuterilla tehty baking (meikkisienellä painellaan ylimäärin valkoista puuteria tuomaan valoa kasvoille ja liika poistetaan muutaman minuutin päästä meikkisiveltimellä) silmien alla ja poskilla tulevien varjostuskohtien alapuolella. Tähän ei edes tarvitse lisätä kuin hitunen varjostusväriä poskilommoihin, pyöräytys aurinkopuuteria muovaamaan poskipäähän pyöreyttä ja tujaus korostusväriä poskipäälle. Tässä tapauksessa (ja vain tässä tapauksessa) less is more!




Kulmat teen Beauty Uk:n High Brow –kitillä, jossa on juuri sopiva tummanruskea muttei tippaakaan punainen sävy. Löysin vihdoin lisää kulmahommissa käyttämiäni luottosiveltimiä (Coastal Scent BR-C-S17) ja ostin hädissäni niitä varastoon luultavasti loppuelämän ajaksi. Olen testannut jokaista tapaamaani pientä kulmasivellintä (angled brush) mutta vain tämä toimii, kun joutuu rakentamaan koko kulmat alusta loppuun itse.




Ikä alkaa valitettavasti jo näkyä kasvojen epätasaisena värinä ja erityisesti silmäkulmien sekä suupielien kääntymisenä alaspäin painovoiman ja vähenevien kollageenivarastojen tehdessä tehtäväänsä. Yhdessä nämä antavat kasvoille väsyneen ja surullisen ilmeen, jota onneksi saa vielä meikillä peitettyä ihan kivasti. Kunnon kissarajaukset tekevät silmiin kevyen kasvojenkohotuksen ja sopivat varjostukset/korostukset sekä huulimeikki antavat kasvoille kaivattua nostetta. Niin kauan kuin saan (huom! 38 vuotiaana ei enää JOUDU näyttämään papereita vaan siitä kunniasta pitää jo kiittää) näyttää kassalla paperit ostaessani ykkösolutta saunajuomaksi, olen omasta mielestäni vielä oikeilla jäljillä.

Hiuksiin vielä kiharat suoristusraudalla, huuliin Rimmelin Provocalips sävyssä Skinny Dipping ja päähän turvapipo! Näillä eväillä oli mukava lähteä viettämään päivää Helsinkiin Cesarsin Kynsilakkataivaaseen ©.


***Muistuttelen vielä blogin synttäriarvonnasta, johon ehditte osallistumaan 9.10. mennessä.*** 



4 comments:

  1. Minäkin tykkäisin kunnollisista punaisista eri sävyissä. Parhaat löytyvät Sleekiltä, jotain MACilta ja Dioreissa taitaa olla pari. Mutta siinäpä ne! Sinun kulmakarvasi ovat hienot. Vaikka ne on piirretty alusta loppuun niin ne kuitenkin sopivat kokonaisuuteen, en osaa kuvitella sinua luonnollisilla "pehkoilla" :D itselle taas sopivat pehkot, joskus piirtelin mutta en noin hienosti niin nykyään sitten en itselle haluaa enää edes kuvitella ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä olin kyllä ihan innoissani, kun tajusin miten hyviä nämä ovat. Otin eka liikakin väriä siveltimeen, kun olen niin tottunut siihen, että punaisia nappeja saa pyöritellä ihan huolella :). Olisit nähnyt mun kulmat joskus 10 vuotta sitten. Piirsin ne silloin kynällä ja ihan kamalalle kaarelle. Kuvia ei voi katsoa repeilemättä :D. Onneksi tajusin, että voi nämä tehdä siveltimelläkin niin tulee edes pikkaisen "luonnollisemman" näköiset. Mä oon kauheen kade kaikille, keillä on pehkot, kun voi lähteä ovesta ulos ilman meikkiä. Mä näytän ihan kummajaiselta jos en eka maalaa jotain kulmakarvantapaista naamatauluun!

      Delete
  2. Toi vois olla mun paletti. Ehkä muutama sävy vois olla jotain muuta mutta ihan tosi kaunis tää kyllä on. Mäkin haluisin turvapipon mutta näytän joka ikisessä kotsassa ihan rouva Kirvesniemeltä, ei voi mittee. Auttaskohan se kollageenin tankkaaminen purkista? Tarkotan itteäni kun mulla jo lärvi roikkuu selkeesti ku on reippaasti yli viimisen naksahduksen eli 40, jolloin kuuluu naks ja kaikki sattuu ja naksuu ja rupsuu. Kait se elämä jossain vaan pitää näyä, hittoaka siitä. :) Multa nyt ei oo papereita kysytty 18-vuotiaanakaan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tää paletti on ihana! Varsinkin jos tykkää noista terrcottaisista sävyistä. Mun äitillä on kanssa toi Kirvesniemi-syndrooma. Naurettiin aina kaupoissa yhdessä, kun testailtiin hattuja päähän. Mulle sopi kaikki ja se näytti jokaisessa Kirvesniemeltä :). Mä en kyllä ihan osta tota kollageenin oraalitankkausta. Miten se sieltä mun suolenmutkasta auttaa mun ihoa muka? Kai mahahapot ja suolientsyymit pistää sen niin palasiksi, ettei siitä enää kollageenia tunnista :D.

      Delete

Please, feel free to leave comments in Finnish or in English. I'd love to hear from you. Thank you lovelies :)