Monday, January 11, 2016

Can’t find my topaz raindrop!


Nyt seuraa tunnustus. Itselläni on kaksi pahaa tapaa, mitä tulee uusiin kynsilakkoihin. Ensimmäinen vaihtoehto on, että muhittelen upeita lakkoja vuoden päivät laatikossa tyyliin ”liian kaunis lakattavaksi” tai yksinkertaisesti unohdan ne laatikkoon. Tämän estämiseksi olen alkanut jemmaamaan uusia lakkoja pöydälle (koska laatikossa ne unohtuvat) sillä seurauksella, että nappaan käsiini ensimmäisen pöydällä näkemäni lakan ja ne laatikossa olevat todellakin unohtuvat yhä suuremmalla todennäköisyydellä.




En ole keksinyt tähän dilemmaan vielä toimivaa ratkaisua, joten yritän tyhjentää pöydän lakkaamalla "ihan vaan nopeasti" kaikilla uusilla lakoilla. Black Friday –alennusmyynnit sekoittivat pakan täysin, koska postista saapui kasa OPIn ja Colour Aliken lakkoja. Olen soutanut ja huovannut muutaman vanhemman OPIn ostamisen kanssa niin kauan aikaa, että kipalehinnan ollessa Kauneudenkaupalla alle 5€ kamelin selkä katkesi ja ostin kaikki haluamani sävyt. Naiskauneudella oli CA:n leimauslakat ja upeat holot tarjouksessa alle 4€:n kappalehintaan, joten mopedi läksi keulimaan tämänkin tilauksen kanssa. Tiedättehän, ettei mikään olen niin raivostuttavaa kuin kokoelma, josta puuttuu yksi lakka. Nyt sain ”muutaman” kokoelman täydellistettyä ja olo on kyllä heti huomattavan paljon harmonisempi (ainakin kunnes luottokorttilasku saapuu).





Pöydältä napeksin tällä kertaa käyttööni ihanaakin ihanamman OPIn Can’t Find My Czechbook –lakan, jonka turkoosin sävyn kanssa olen ollut menettää yöuneni. Turkoosihan on todella vaikea kuvata oikean sävyisenä, joten olen nyt vuoden miettinyt onko tämä mahdollisesti dupe jollekin muulle turkoosille. Viiden euron hinnalla päätin ottaa riskin oman mielenterveyteni ja yöunien puolesta. Olen itse kallellaan tällaisiin epäminttuisiin sinertäviin turkooseihin ja jokin tämän lakan likaisessa sävyssä kiehtoi kovin. Olen ollut monesti aikeissa hankkia myös A Englandin Galahadin, joka on muutamaa astetta tätä tummempi. Saapi nähdä löytääkö sekin joskus vielä kodin Helmukasta.




CFMC on melkein dupe China Glazen Capacity to See Beyondille, joka on kuitenkin hieman kirkkaampi ja puhtaampi kuin CFMC. Instan puolella voitte käydä kurkkaamassa tikkuvertailukuvan. CFMC veti kuin itsekseen puoleensa pöydällä ollutta Colour Aliken turkoosishimmeristä leimauslakkaa Raindrop. Mietin kauan tarvitsenko CA:n turkoosin, vihreän ja/tai violetin shimmerleimauslakan mutta onneksi hankin ne kaikki, koska näissä on jotain todella erilaista ihan tavallisiin shimmerisiin leimauslakkoihin verrattuna. Näiden shimmer on jopa glassfleckmäistä (on se sana)! Leimasin CFMC:n päälle ihanat kuviot unohtuneelta DRK-B-laatalta. Tein swatchtikkuja Colour Aliken leimauslakoista ko. laatalla ja kappas, se jäi pöydälle ja pääsi heti tositoimiin kynsille. Onneksi en asu yksin, koska kaikki vaakapinnat lattiasta kattoon olisivat luultavasti täynnä joko kaneja tai kynsilakkoja.





Nimettömään halusin tekstuurin ja valikoimastani paljastui juurikin sopivasti kynsiin yhteensopiva Avonin Topaz. Kaksi kerrosta, pari turkoosia niittiä ja that’s it. Tulihan näistä hei aika kesäiset ja merelliset mutta entäs sitten. Kyllä tähän synkistelytalveen yksi raikas turkoosi lakkaus mahtuu piristämään päivää. Tällä hetkellä maata peittää tosin kaunis valkoinen lumi, mutta en uskalla vieläkään uskoa sen pysyvyyteen. Sitä paitsi arktinen jää on turkoosia ainakin luontodokkareiden mukaan, nih! Sanotaan vaikka, että nämä kynnet ovat kannanotto mannerjäiden sulamisen puolesta… eikun vastaan, hittovie. Sitten jos ne sulaa niin me kaikki hukutaan maailmanlaajuisten tsunamien alle (ainakin Risto Isomäen mukaan). Nuo pyörteilevät leimat kuvaavat näitä valtaisia tsunameja, kässääteks?!


Kumpi pelottaa enemmän, mannerjäiden sulaminen vai seuraava luottokorttilasku? 




20 comments:

  1. Ei pelota kumpikaan. Ennemminki se, että jäätyy pystyyn näillä pakkaslukemilla... :D Tosin tämän aamun -20 on parempi ku torstaiaamun -30... :D Kaunis lakkaus taas! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mua kyllä pelottaa kanssa eniten jäätymiskuolema. Ääreisverenkierto on sen verran heikko, että raajat alkaa sinertämään heti. Onneksi kynsien sinisyyden saa peitettyä lakalla :). Kiitos <3.

      Delete
  2. Mannerjäiden sulaminen, sillä luottokorttia minulla ei ole eikä tule. Ilmeisesti sellaisen saisin, mutta kun osaan velkaantua ilmankin olen päättänyt pärjätä ilman :D

    Kynnet on jälleen kerran aivan huikeat, eikä ollenkaan liian kesäiset! Mulle tulee näistä oikeasti melkoisia talvi-viboja, ehkä tuon huurteisen kimalluksen vuoksi? En tiedä, mutta sen kerron että kyllä tykkään ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Nena :). Luottokortti on kyllä yksi penteleen piru. Parempi olisi olla kokonaan ilman!

      Delete
  3. Onpa hienot turkoosit kynnet! Minua pelottaa luottokorttilasku joten yritän aina ottaa iiisisti ja miettiä ennen ostamista :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :). Mäkin yritän miettiä ennen ostamista... siis yritän! Nyt mulla on vakaana aikomuksena aina illalla pistää kone kiinni painamatta tilaa-nappia ja katsoa sitten seuraavana päivänä uudestaan miltä maailma näyttää.

      Delete
  4. Mie en ole uskaltanut edes laittaa itselle luottokorttia ;DD Eli laskuakaan ei ole tulossa mitä pelätä :D
    Miulla oli joskus kans tämä Can’t Find My Czechbook, mutta laitoin sen kiertoon kun en tykännyt sen koostumuksesta. Mutta nämä kynnet on kyllä hirmuisen kauniit ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin kauan kuin pärjää ilman luottokorttia niin kaikki on hyvin. Oli pakko joskus hankkia se työpaikan ulkomaanmatkoja varten, kun hotellit on pakko maksaa luottokortilla. Ja nyt se on tossa ja nauraa mulle räkäsesti :). Kiitos Nanne <3.

      Delete
  5. Mä en oikeastaan pelkää mannerjääasiaa vaan uskon sen olevan näillä ylikansoituslukemilla ikävä tosiasia... Jos väkeä on tuplat siitä mitä on laskettu pallon kestävän. Jäätikkökynnet on upeat, oon turkoosia oppinut rakastamaan tässä kynsihulluuden parissa enemmän kuin koskaan ajattelin.

    Luottokortista luovuin jo vuosia sitten, mutta ainahan on Klarna XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juu, ei noita maapallon kestorajoja edes voi alkaa miettiä tai menee pieni pää pyörälle. Näin isoille asioille kun ei oikein yksittäiset ihmiset mahda mitään. Mä olen kanssa ihan rakastunut turkoosiin ja sieltä tuntuu aina löytyvän uusia sävyjä ja ulottuvuuksia. Mä en olekaan muuten vielä alkanut puljaamaan Klarnan kanssa :). Kiitos Hannatic <3.

      Delete
  6. No mutta jos halvalla saa ni pakkohan se on ostaa! :D kaunis lakkaus! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No niin just! Ei kai siinä voi enää mitään vastaväitteitä keksiä. Kiitos :).

      Delete
  7. Mä oon onneksi tehnyt niin, että paypaliin on kytketty visa electron ja se taas lähtee suoraan tililtä. Näin mulla ei pääse ostokset kasvamaan järjettömiksi kun tietää missä mennään. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pitäisköhän munkin laittaa Paypaliin Electron ja antaa luottokortti suosiolla pois? Ei mikään hullumpi idea. Paypal on kuitenkin pakko olla, että saa ostettua elukoille sapuskaa Saksasta. Pitääpä pistää ihan tosissaan pohdintaan :).

      Delete
  8. CFMC on viehko sininen, mäkin tykkään siitä, se on sellanen vähän jännä muhju - tiäks? Ihan huippu näköjään toi CA:n laimauslakkakin, se pitänee hamsteroida joskus kunhan pääsen tästä osto-oksennustaudista ;) Näpsäkkä kokonaisuus ja näpsääkä muia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just niin... jännä muhju :D. Tiän, tiän! Nää leimauslakat on kyllä ihan tajuttoman hienoja etenkin tällä tavalla samansävyisen cremen päällä käytettynä. Voisiksä tartuttaa mulle sen taudin? Tarttis vähän jeesii nääs :). Kiits <3.

      Delete
  9. Mä taidan pelätä monen muun ohessa noita molempia, maailmassa on kauheasti pelottavia asioita mutta onneks tohon luottokorttilaskun suuruuteen voi vaikuttaa ite. Mulla ei kyllä pitäis olla luottokorttia, sen kanssa karkaa niin helposti mopo käsistä :D.

    Mutta kynsiin siis. CFMC on ihana lakka, niin nätti väri siinä aijai ja eihän se nyt ihan 100 % dupe tosiaan ole CGn lakan kanssa joten kyllä ne molemmat pitää omistaa. Raindrop sopii niin nätisti CFMC:n kanssa, käytin sitä ihan hiljattain leimauksiin ton CGn Capacity-lakan kanssa. Mä tilasin just hiljattain Puolasta 9 Colour Aliken leimauslakkaa, paketissa tais olla aika monta samaa ihanuutta kuin sun tilauksessa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mistämistämistä??? Siis tilasit ne CA:t? Mä oon odotellut, että ne uudet leimauslakat tulis Suomeen mutta kestää kestää. Mä vaihdoin muuten just eilen Paypalin kortiksi Visa Electronin, ihan vaan mopokarkailun vuoksi :D.

      Delete
  10. Mä tilasin ne CA:n omasta verkkokaupasta, jotain pari viikkoa kesti matka Suomeen että jonkin aikaa niitä joutui odottelemaan. Pitäisköhän munkin hillitä mopoani, ehkä pitäis mutta en sittenkään :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvä tietää, että tuolta voi tilata suoraankin. Ei aina jaksais odotella uusia saapuvaksi Suomeen. Ei tässä kannata enää jarruja painella, mennään täysiä päin seinää vaan :D.

      Delete

Please, feel free to leave comments in Finnish or in English. I'd love to hear from you. Thank you lovelies :)