Friday, January 8, 2016

Essence – All That Greys Nail Polish Collection


Essencen Trend Edition All That Greys on kuin paluu suoraan 20-luvulle. Rakastan Art Decoa tyylisuuntana ja The Great Gatsby on yksi lempileffojani visuaalisten ansioidensa vuoksi. Yllätyksenä ei tule varmasti myöskään se, että omasta mielestäni maailman kaunein rakennus on Chrysler Building.





Olisin voinut tyhjentää All That Greys –kokoelman myyntiständin suoraan ostoskoriini mutta päädyin hamsteroimaan ainoastaan kynsilakat, joita kaikkia sattui vielä olemaan sopivasti yksi kappale jäljellä. Uskon enteisiin ja kohtaloon, joten tämä oli merkki jota en voinut ohittaa. Kokoelman sävyt ovat luonnollisestikin harmaapainotteisia mutta mukana on myös ruusua ja viininpunaista. Ollakseen täydellinen Art Deco -kokoelma se olisi saanut sisältää vielä kultaisen kynsilakan ja muita meikkituotteita, mutta kokonaisuuden kannalta ymmärrän kullan poissaolon.





Hipelöin myös edullista ja todella pigmenttistä luomiväripalettia mutta sain selitettyä itselleni sen olevan täysin turha, koska olin juuri tilannut Makeup Revolutionin Smokey-paletin. Tarpeiksi näitä lakka- ja meikkihankintoja tosin tuskin kukaan kykenee järkeilemään, mutta joka tapauksessa kävelin kaupasta ulos viiden uuden kynsilakan kanssa… taas. En jaksanut edes aloittaa pohdintaa harmaiden sävyjen tarpeellisuudesta ja mahdollisten dupejen löytymisestä omista lakoistani vaan lähdin kassalla kaikki tai ei mitään –linjalla.





Lakkakokoelma on tyylikäs ja hyvin koottu. Kaksi viidestä lakasta on satiinimattapintaisia ja todella kauniita sellaisia. Mustan Back to Blackin (01) pohjalla kimaltelee kevyesti kaunista kultaista, sinistä ja violettia shimmeriä. Lakka muistuttaa paljon OPI:n 4 in the Morningia mutta shimmerin sävy erottaa nämä kaksi toisistaan (postauksen lopussa tikkuvertailut). Myös viininpunaiseen Roaring Red (05) –lakkaan on lisätty samaista shimmerhitulaa ja molemmat lakat näyttävät upeilta niin mattaisina kuin kiiltävinäkin. Mattalakat ovat Essencelle tuttuun tapan todella hyväkäytöksisiä, eikä niiden kanssa tarvitse kiirehtiä lakkausvaiheessa saadakseen tasaista jälkeä. Toivon mustan mattalakan toimivan myös leimauksessa yhtä hyvin kuin Essencen tummanvihreä Happy New Green.






Muut kolme lakkaa ovat harmaan sekä valkoisen eri sävyjä ja mielestäni erityisen onnistuneita luomuksia. Vaalein Girl with a Pearl (04) vaikuttaa valkoiselta ja/tai harmaalta mutta sen sydämessä on myös pientä lämpöä, joka tekee sävystä erityisen kauniin. Tämä off white –sävy on hyvin lähellä lempparilakkaani Color Clubin Who Are You Wearing, mutta onneksi ihan pikkaisen erisävyinen. Todellinen vaaleanharmaa sävy on Greyt Times (03), jonka olin varma olevan dupe vaikka mille. Olen harmaan ystävä ja tikkuvihkoni pursuaa jo nyt harmaita cremelakkoja. Todellisuudessa sävy oli erittäin lähellä ainoastaan Beauty UK:n lakkaa Soft Grey, joka onkin yksi suosikkejani mitä tulee vaaleaan harmaaseen. Kaikki muut omistamani harmaan lakat olivat huomattavasti tummempia.









Tästä päästäänkin sopivasti viimeiseen harmaan sävyyn eli lakkaan nimeltä Step into the Grey Zone (02), joka aidon tummanharmaa taittamatta mihinkään. Lähinnä tätä sävyä olivat Mavalan New York sekä Gina Tricotin Licorice. Kaikki lakat levittyivät erinomaisen hyvin ja peittivät kahdella kerroksella tasaisesti. En ole vielä testannut lakkoja kynsillä, joten on mahdollista, että vaaleinta sävyä joutuu lakkaamaan kolme ohutta kerrosta mutta tikulla lakka ei raidoittunut tai käyttäytynyt muutenkaan vaaleille lakoille tyypilliseen ilkeään tapaan.














Olen tyytyväinen ostoksiini ja lakkojen sävyihin, jotka sopivat kuin nakutettu tikkuvihkooni ja kynsilleni. Suoria dupeja en löytänyt, vaikkakin läheltä liippasi pari kertaa. Itse ostin lakat välipäivinä Tuusulan Tokmannilta, joten lakkoja saattaa hyvinkin vielä löytyä esim. Tuurista tai Kärkkäisiltä. Ainakin Kosmetik4Less-verkkokaupassa tuotteita oli vielä saatavilla (ei tosin kaikkia). Tänä vuonna Trend Editioneita on luvassa yhä useampiin Essencen myyntipisteisiin, joiden määrä laajenee jatkuvasti. 













Vuosi sitten jouduin hakemaan Essenceni Lahdesta Kärkkäiseltä tai tilaamaan Saksasta K4L-verkkokaupasta. Kesällä pääsin lakka- ja meikkiostoksille Järvenpään Tokmannille ja nyt myös Tuusulan Tokmannilta löytyy kaksi metriä Essenceä. Tällä menolla Vantaa ja Kerava saavat hyvinkin pian ensimmäisen myyntipisteensä ja lakkahuurut odottelevatkin sitten ihan naapurissa. Trend Editionit eivät välttämättä saavu kaikki Suomeen ja/tai niitä ei ole saatavilla kaikissa myyntipaikoissa. Facebookin Kynsikoristelut-ryhmässä ihana Essence-mies (brändin maahantuoja) päivittää yhteen ketjuun säntillisesti mitä löytyy, mistä löytyy ja koska löytyy. Miten kynsihörhöt ovat koskaan tulleet toimeen ilman Essence-miestä?

Oletteko te hurahtaneet Essenceen sen saavuttua Suomeen? Entä löysikö yksikään All That Greys –kokoelman tuote teidän luoksenne?



33 comments:

  1. Voi miten kauniita. Ainakin viininpunaiseen satiiniin olisin sortunut ❤️ Mutta eihän täällä noita ollut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä olin kanssa aika varma, etten pääse näitä ihailemaan mutta onneksi naapurikaupungissa oli tätä kokoelmaa. Toi viininpunainen on ihana <3.

      Delete
  2. Mä oon aika maltillisena pysynyt Essencen hamstraamisessa. Lakkoja taitaa olla max. 10 vaikka meidän Halpa-hallissa 1m ständi löytyykin. Jotenkin ne peruspunaiset/korallit ei vaan iske. Tai sitten Ginalta omistan ja liian samansävyisiä muiden lakkojen kanssa.

    Näiden sun hyvien swatchkuvien jälkeen, päädyin siihen etten taida tarvita tästä kokoelmasta yhtäkään lakkaa. Ei siis tarvi pää kolmantena jalkana lähtä niitä hakemaan paikallisesta :D Tai tuo Back to Black näyttäis kyllä ihan kivalta... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon ihan yhtä koukussa sekä Ginaan että Essenceen :D. Back to Black toimii myös leimauksessa, jihaa!

      Delete
  3. Nuo matat kiinnostaa mua. Muut ei koska harmaa... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noi matat on kyllä ihanan kauniit ja ne on niin helppo levittää, kun eivät halkeile eivätkä kuivu liian äkkiä. Harmaa on parhautta <3.

      Delete
  4. Mä kävin ennen joulua täällä tollaamassa tyhjää hyllyä jossa noita ei ollut, meh. Pettynyt. Olisin halunnut ainakin pari, perkele.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi perskeles! Mulla kävi hyvä tuuri, kun sain kaikki. Olin niin innoissani, että meinasin jättää pupulapaset kauppaan. Mä en olis kestänyt jos olisin menettänyt ne ;(.

      Delete
  5. Täytyykin käydä kurkkaamassa tuosta tuusulan tokmannista oisiko siellä vielä tuo viininpunainen lakka, ainakin vielä viikko sitten niitä oli useitakin :) nyt vaan heräsi kysymys miksi en silloin sitä ostanut xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee! Mulla kävi samoin viime Trend Editionin kanssa. Kävin kolme eri kertaa nappaamassa aina yhden lakan, kun en tajunnut ostaa kaikkia kerralla :D.

      Delete
  6. Sä oot Malle kyllä ihan eliittibloggari! Tosi hyvä postaus (taas).

    Ja mä oon onnistunut välttämään noiden hamstrauksen kun hyllyssä ei ollut. Näiden perusteella kyllä kelpais <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulle tuli heti eka mieleen, että eliittikumppani :D. Sä oot nyt ihan liian ihana <3. Kiitos kauhiasti ja kiva jos tykkäät lukea, vaikka mulla lähtee aina lapasesta näiden postausten pituus.

      Delete
  7. Mä sivuutin tän trend editionin kokonaan ja hurahdin Winter? Wonderful! -tuotteisiin. Miten söpöjä lumihiutalekuvioisia pakkauksia niissä onkaan! Voi olla, että Greys-lakkojakin olis tarttunu matkaan, jos oisin nähny nää sun kuvat niiden rantautuessa Kärkkäiselle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä en ole edes uskaltanut katsoa mitä ihanuuksia Winterissä on, kun niitä ei kaiketi tule tänne Tuusulan Tokmannille ollenkaan. Ne pakkaukset kyllä näytti niin namuilta, että olisin saattanut kotiuttaa kaikki :). Toivottavasti tänä vuonna tulisi mahdollisimman moni Trend Edition Suomeen kaikkiin myyntipisteisiin!

      Delete
  8. Oih mitä lakkoja ♡_♡
    En malta odottaa, että pääsen seuraavan kerran Essence -hyllylle hipelöimään lakkoja ja meikkejä ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se hipelöinti noissa onkin ihan parasta. Mä en päässyt viimeksi hyllylle ollenkaan, kun siinä oli kaksi tätsyä täyttämässä hyllyjä. Nappasin nopeasti Greysit välistä ja pyysin saippuakuplalakan paketista. Mä en tiedä miksi, mutta mun unelmatyö olisi täyttää lakkapalkalla Essence-hyllyä :D.

      Delete
  9. En ostanut tästä yhtään, kun ei vaan iskenyt.. Joensuussa tämä ei taida olla kovin suosiossa, vain kaksi lakkaa oli myyty loppuun, kaikkia muita vielä sai :D Luomiväripaletin hinta oli muuten kolme erkkiä kalliimpi meillä.

    Vähän harmittaa, että näistä uusista kokoelmista vain se Winter -kokoelma tulee suomeen, sillä olisin halunnut siitä toisesta paljon tuotteita ja tietenkin ne on myyty loppuun jo K4L -verkkokaupassakin.. Winter ei meille olekaan vielä tullut ja jännään tuleeko ollenkaan, sillä ne hyvät on myyty (taas) loppuun verkkokaupasta :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täällä on kanssa ollut hyvin vielä valikoimaa eli joko täyttävät nopsaan hyllyjä tai sitten porukka ei ole vielä löytänyt Tuusulan pistettä. Parempi mulle :D. Mä yritän mahdollisuuksien mukaan olla innostumatta näistä Trend Editioneista, kun niiden saatavuus on niin tuurissaan. Onneksi sain kuitenkin nämä, koska art deco <3.

      Delete
  10. Onpa kauniita Essencejä! Oon varmaan aika outo kun mulla ei ole yhdenyhtäkään Essenceä. Monta kaunista kyseisen merkin lakkaa olen nähnyt aikaisemminkin blogeissa, mutta ei vaan oo tullut hankittua yhtäkään. En edes tiedä mistä näitä saa Tampereella, en muista koskaan nähneeni näitä livenä missään.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sä oot Tintti ihan pimee! Kauhea aukko sivistyksessä :D. Mä yritän parhaani mukaan löytää cremet ja muut peruslakat Essenceltä ja Ginalta niin sitten voin ostaa indielakkojen puolelta vähän erikoisempia. Pari euroa on näin hyvästä lakasta ihan syntisen pieni hinta. Nyt kipinkapin tutustumaan :).

      Delete
    2. Näitä Tintti on myynnissä Lielahden Tokmannilla ;)

      Delete
    3. Ai nää maksaa vaan pari euroa kipale, no sitten on kyllä pakko ostaa ainakin pari(kymmentä) pulloa Malle.

      Kiitos vinkistä Marina, tää vinkki tulikin kreivin aikaan koska oon just huomenna menossa Lielahden Giganttiin, joten siinä samalla on hyvä hetki piipahtaa Tokmannilla :).

      Delete
    4. Joo joo, nää on ihan ilmaisia!!! Mä en mlta odottaa, että sä saat ekat Essencet :D.

      Delete
  11. Näyttääpäs hyvältä. Tarvii suunnistaa tästä itsekkin Tokmannin suuntaan mahdollisimman pian :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mun tekis kanssa mieli käydä katsastamassa josko niitä Wintereitä kuitenkin olis Tuusulassa :). Onneksi kohta tulee Tiksiin ja Keravalle omat pisteet. Keravan paikka on mulle jo vähän niin kuin lähikauppa!

      Delete
  12. Kyllä täytyy myöntää että täydellinen hurahdus Essenceen on tullut tähän taloon. Meidän kämäsen kylän Halpahallissa on vaan metrin hylly josta kaikki on jo niin ostettu ja harvoin tulee uutta, mut joulun välipäivinä kun kävin Kuopiossa niin ostin kahdesta kaupasta kaiken mitä mulla ei jo ollut, olin varmaan huvittava näky niinkuin lapsi karkkihyllyllä. Noita all that greyn lakkoja en ole nähnytkää, ei ollut Kuopiossakaan ihme ja kumma, no siellä oli hyllyt aika tyhjät muutenki, olisin ostanut varmaan kaikki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mua hävetti ihan pimeenä, kun ostin vuosi sitten ekat Essenceni Suomesta. Aiemmin olin tilannut Saksasta ja eihän se nyt yhtään hävetä avata pakettia rauhassa kotona. Mutta kassaneiti oli Lahdessa jo vähän hiilenä, kun pikkupullo poikineen tuli linjalla vastaan. Olisko niitä ollut 30 erilaista ja myyjä joutui lukemaan koodin jokaisesta erikseen :D.

      Delete
    2. Kyllä myyjä hieman pyöritteli silmiään Kuopion Carlsonilla kun löin korin pöytään ja siellä oli se 20 pulloa ja juttua pelkästään Essenceltä. Mies naureskeli että heidän liike oli ainut välttämätön shoppailu paikka kyseisellä reissulla.
      Mut sen verran "hulluksi" noi Essencet on tehny että oon kerran ajanu noin 90 kilsaa lähimmälle Essence hyllylle kun meidän kylällä ei vielä sitä ollut, harmikseni pettymys oli suuri kun hylly oli lähes tyhjä toimitus vaikeuksien vuoksi. Oulusta en oo löytäny yhdestäkään kaupasta Essenceä.

      Delete
    3. Ouluun on tulossa keväällä Essencet! En tiedä kyllä että mihin kauppaan, mutta Kynsikoristelut-ryhmä FB:ssä seuraa asiaa tiiviisti :).

      Delete
  13. Nyt kyllä vähän itkettää! Tein juuri K4L-tilauksen, mutta en tajunnut napata näistä mitään mukaan. Voi miksi mä en nähnyt tätä postausta aiemmin, puhdasta kauneutta pullossa - jokainen :o ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eikä! Ihan epäreilua! Mulla on aina paha tapa tunkea kaikki mahdollinen K4L-tilaukseen, ettei mitään jää vahingossakaan pois :D.

      Delete

Please, feel free to leave comments in Finnish or in English. I'd love to hear from you. Thank you lovelies :)