Friday, January 29, 2016

You’re Such a Budapest


Sohvalta päivää! Olen lepuuttanut kättä kiltisti ja onneksi se vaikuttaa jo paremmalta. Joudun pakostakin jatkamaan sohvailua, sillä menin ja myin ruokapöytämme, joka pistetään huomenna osiin ja lähtee uudelle omistajalleen sunnuntaina.




Syy tähän pikakauppaan oli yksinkertainen. Emme syö koskaan ruokapöydän ääressä ja keittiöstä on oikeastaan tullut oma pieni kynsistudioni. Tajusin yhtenä päivänä, että ruokapöytä on olemassa vain koska sellainen kuuluu jokaisella olla. Vähän sama kuin silityslauta/-rauta. Onneksi herra BTN oli heti mukana leikissä, kun ehdotin pöydän myymistä.




Olen viime vuosina melko järjestelmällisesti heivannut elämästäni asioita, joita siinä oletetaan olevan mutta joiden en tunne siihen kuuluvan. Voi sitä autuutta, kun tajusin ettei mikään mahti maailmassa voi pakottaa minua omistamaan ruokapöytää! Olen myynyt koko viikon (pöydän lisäksi) tavaroita FB-kirpparilla ja kasassa on rahat uutta turhamaisuuspistettä varten.





Toivottavasti saan ostettua ja kasattua uudet pöydät heti ensi viikon alussa, että pääsen taas lakkailemaan. Mikään ei ole niin ihanaa kuin sisustaa oma meikkaus-/lakkailunurkkaus, olkoonkin sitten keittiöön. Kaikki on jo valmiina piirustuksia myöten, joten enää tarvitsee vain kipaista Ikeaan noutamaan pari pöytää ja tuoli. Inhoan kylppärissä seisaaltaan meikkaamista, koska kesällä siellä on liian kuuma ja talvella hyytävän kylmä. Nyt saan oman kampauspöydän ja vielä suoraan ikkunan eteen luonnonvalon maksimoimiseksi.





Teen postauksen turhamaisuuspisteen muodonmuutoksesta heti kun saan kaiken valmiiksi, joten pysykäähän kuulolla. Tänään kuvissa nähdään keväisen liila lakkaus samalla BM:n ja Lucy’s Stashin leimauslaatalla kuin edellisessä postauksessa. Tämä laatta on aivan mielettömän monipuolinen! Rakastuin myös Colour Aliken 551-lakkaan, jossa on turkoosia glass fleckiä violetilla jellypohjalla. Aivan uskomaton ilmestys! Ajatus koko lakkaukseen lähti tietysti OPI:n You’re Such a Budapestistä.

Nyt pistän taas Pretty Little Liarsin pyörimään ja yritän unohtaa, että sarjassa äitejä esittävät näyttelijät ovat oman nuoruuteni teinisarjojen teinitähtiä. Old much?!


33 comments:

  1. Oi ihanuutta mitkä kynnet <3 sisustaminen on kivaa ja vielä mukavampaa jos se kohdistuu omiin harrastustiloihin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :). Mä en malttaisi odottaa, että saan pöydät pystyyn ja pääsen pistämään purnukoita paikoilleen!

      Delete
  2. Tarviikko kasaus apuava? Mul on perjantai vapaata :D Okei, no oon hengessä mukana! Ihanaa että sä saat oman viipyilypisteen akkunan ääreen <3 Sitten me saadaan taas nähdä kaikenlaista kivaa ja sä saat syödä soffalla jatkossakin, eiks nih? Hurjan näpsäkkä lakkaus ja toi OPI on hauska sävy, pikkasen liian kylmä mulle mut pidän sen silti kun se on jo asunut meillä monta vuotta :) Kiva että sun hanska alkaa elpyä <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onneksi miehellä on outo perversio koota Ikean huonekaluja. Mä inhoan sitä hommaa, mutta jos joku tykkää niin siitä vaan :). Täällä mä syön soffalla aamusta iltaan. Yritettiin kovasti jossain vaiheessa siirtyä pöytään ruokailemaan, mutta se oli niin hiton teennäistä, että palattiin sohvalle! Tää liilan sävy oli pienenä mun lemppari ja mun koko huone oli samaa sävyä. Ihana se on edelleen <3

      Delete
  3. Kynnet on kyllä jälleen ihanat. <3 Väritkin iskee aivan täysillä!
    Innolla odotan sun oman pisteen kuvia, itse kävin kanssa juuri Ikeassa ja tein meidän yläkerran välitilaan pienen tilan itselleni ja oon siitä niin tyytyväinen. Kunhan saan kaiken valmiiksi, niin myös siitä tulossa juttua blogiin. :) <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Fani :). Jee, mä en jaksa odottaa sun kuvia.

      Delete
  4. Ihana kuulla, että on muitakin ihmisiä, jotka ei käytä ruokapöytää! Meillä on ruokapöytä ihan vaan sen takia, että kaikki vieraat haluaa syödä sen ympärillä :D

    Tosi ihanat kynnet ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meilläkin oli ruokapöytä mahdollisten vieraiden takia mutta sitten hyväksyin sen tosiasian, ettei meillä koskaan käy ketään, koska me ei tunneta ketään. Ja vaikka tunnettais niin ei varmana avattais ovea, jos joku tulisi kolkuttelemaan :D. Olen erakko ja se on ihan ok, mun ei tarvitse pitää ruokapöytää tilaa viemässä vain sen takia, että satunnainen huoltomies ei katso kieroon. Nyrjäyttäköön vaikka aivonsa, tää on mun elämä. Kiitos Sara <3.

      Delete
  5. Ooh, onpas ihanat lakkaukset ♥
    En malta odottaa, että saat kynsipisteen laitettua kuosiin ja esittelyä tänne :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Nanne :). Mäkään en malttais yhtään odottaa. Voisko olla jo ensi viikko?

      Delete
  6. Ihanat kynnet ja täällä alkaa sama myyntihomma. Ruokapöydästä en kyllä luovu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Marina :). Mä ihmettelin jossain vaiheessa, kun Huutonetin kautta ei saanut enää mitään myytyä, mutta näköjään porukka on siirtynyt FB-kirppiksille tekemään kauppoja. Ihmeen helposti ja nopsaan sai kasaan rahat uutta nurkkausta varten ja pääsi eroon tarpeettomasta tavarasta!

      Delete
  7. Meillä on 8 hengen ruokapöytä kahdelle ihmiselle. XD Se on kuitenkin sellainen asia mistä en luopuisi mistään hinnasta, sillä pöytä on miehen isän tekemä ja tosi upea. Vaikka mekin harvoin syödään pöydän ääressä, on tuo paikkojen määrä joskus liian pienikin kun sattuu enemmän väkeä kyläilemään. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mut eihän tuollaisesta itsetehdystä voisi koskaan luopua, kun siinä on tunnearvoa jo niin paljon. Me ollaan asuttu tässä asunnossa kohta kolme vuotta ja meillä on käynyt vieraita kerran. Silloin huomasin, että ollaan suunniteltu asunto niin täysin kahden ihmisen mittojen ja mieltymysten mukaan, ettei kuusi vierasta mahtunut edes istumaan mihinkään. Tämä asunto on myös ensimmäinen mikä tuntuu oikeasti kodilta, joten jotain tässä mennyt oikein :).

      Delete
  8. Budapest on ihana, mua harmitti ihan kauheasti kun sen koostumus oli aika ohut. Voi olla, että nykyisillä, paremmilla lakkaustaidoilla saisin sen levittymään.
    Mä olen ruokapöytänatsi, meillä syödään aina keittiössä pöydän ääressä eikä missään muualla. En edes yksin kotona ollessani syö olkkarissa, koska siinä on vaan mun mielestä jotain VÄÄRÄÄ:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä en kyllä huomannut Budapestissä mitenkään erityisen ohutta koostumusta. Kahdella se peitti nätisti kynnet. Mutta onhan näissä ihan pullokohtaisiakin eroja koostumuksissa. Mulla on nyt joku luuppi päässä missä näen itseni syömässä yksin ruokapöydän ääressä. Kauhea ahdistus iski heti! Onneksi mulla ei ole lapsia, joihin tartuttaisin huonot tapani :D.

      Delete
  9. Vautsi, on kyllä kauniit kynnet! ♥ Ihanan moniulotteiset ja mielenkiintoiset jälleen, näitä jää ihan tuijottelemaan <3

    Ja hei ihan huippu päätös tuo ruokapöydästä luopuminen ja uuden kauneuspisteen kasaaminen, ootan innolla postausta siitä! Meidänkin ruokapöytä on konepöytänä, eikä tästä luovuta kun saa kätevästi molempien koneet eri pöydän päihin ja keskelle kirkasvalolampun - bueno! Syöty tässä ei kyllä ole varmasti pariin vuoteen, ei olisi tilaa ei. Mutta sohvalla syöminen onkin mukavampaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Nena :). Meilläkin on ollut ruokapöytä pelkästään työpöytänä tässä kämpässä. Pöytä on niin iso, että se on kahdelta sivulta kiinni seinässä ja yhdellä sivulla on Helmereitä täynnä lakkapulloja, joten sen ääreen mahtuu just yksi ihminen koneen ja lakkapullojen kanssa. Aloin miettiä miten paljon isommalta keittiö näyttäisi, jos pöydät olisivat L:n muodossa kulmassa eikä yksi järkäle veisi puolta huonetta. Saapas nähdä olenko tehnyt laskelmat oikein, koska tää on aika millimetripeliä :D. Sohvalla syöminen on ihan parhautta!

      Delete
  10. TYKKÄÄN.

    Mulla on myös sellainen vaihe nyt menossa, että kaappeja pitäisi saada tyhjäksi kaikesta turhasta roinasta. Miksi siellä on takki, jota olen pitänyt viimeksi kuusi vuotta sitten tai housut, jotka ovat isot? Aionko lihoa niihin joskus takaisin vai? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Kaisa :). Mulla tulee kanssa sellaisia kausia, että haluan päästä kaikesta eroon. Yleensä kyllä olen tyhmä ja nakkaan kaiken vain roskiin, vaikka joku saattaisi hyvinkin tarvita tai haluta itselleni turhan asian. Vaatteita on tällä hetkellä ihan liikaa, mutta se johtuu myös tämänhetkisestä elämäntilanteestani. Jos ei poistu asunnosta niin ei tarvitse muita kuin kotivaatteita. Viisi kaappia tupaten täynnä vaatteita on silti liikaa millä mittapuulla tahansa. En ole esim. pitänyt housuja jalassa varmaan 3 vuoteen (käytän legginsejä) mutta silti kaapissa on noin 30 paria käyttämättömiä housuja. Kun mistäs sen tietää, jos vaikka huomenna mieli muuttuukin. Joo, niin varmaan :D! Yritin pari vuotta sitten myydä vaatteita kirpparilla, mutta siinä oli ihan liian paljon hommaa hyötyyn nähden.

      Delete
  11. Ihanat kynnet kuten aina! :3

    Voi vitsi, saisinpa mäkin jonkun ihanan uuden oman kynsipisteen. ♥
    En malta oottaa kuvia sun tulevasta kauneuskolosta! ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Katri :). Mulla alkaa loppua jo nyt kärsivällisyys, kun ei ole ollenkaan pöytää enne uuden saapumista. Yrtitän naputella sohvalla, mutta tässä tulee vaan niskat kipeäksi. Pääsispä jo sisustamaan.

      Delete
  12. Mä jään innolla odottelemaan kuvia uudesta kynsi/meikkauspisteestä! Mulla on muuten toi sama OPI ja se on todella kaunis! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi vitsi, kun saisi vaan kaikki tavarat tänne sormia napsauttamalla. Mä en yhtään tykkää siitä raahaamis- ja kokoamisvaiheesta vaan haluan päästä suoraan sisustamaan :). Eilen löysin onneksi täydelliset verhot kaapin kätköistä, joten sain ainakin ne jo vaihdettua!

      Delete
  13. Voi juku, näyttääpä Purple Multi Glitter hyvältä! En ollut tunnistaa. Myin sen pari vuotta sitten pois, kun mun mielestä se oli tosi hankala lakka yhdistää mihinkään ja muutenkin tosi omituinen :D

    Ootan innolla sun lakkauspisteen valmistumista!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, tää taisi olla mullakin eka käyttökerta. Onhan se ihan pirun kaunis pullossa, mutta en ikinä jaksa miettiä miten yhdistelisin glittereitä. Pitäisi vaan enemmän kaivella laatikoita ja miettiä miten lakat sopii yhteen :).

      Delete
  14. Ihanaiset lilat kynnet! Lilac Sweater ja Berry Smoothie -tuplaleimaus näyttää tosi makeelta. Vähän kivalta kuulostaa keittiön sisustaminen uudelleen kosmetiikkapisteeksi :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Tintti :). Mä oon ihan rakastunut mun uuteen pöytäratkaisuun <3.

      Delete
  15. Hauskaa, että luovuit keittiönpöydästä kun et käytä sitä. Mulle pöytä ja keittiö on tosi tärkeitä ja olen aina haaveillut mahdollisimman isosta pöydästä, jonka ympärille mahtuu paljon ystäviä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onhan se jännä miten ihmiset on erilaisia :). Mä oon aina yrittänyt valita asunnon missä on tupakeittiö, kun erillinen keittiö tuntuu niin turhalta. Nyt sain tämänkin ongelman raitkaistua muuttamalla keittiön rehellisesti nätiksi työhuoneeksi. Jääkaappikin on sopivan lähellä :D.

      Delete
  16. Onpa ollut mukava lukia täältä, ettei moni muukaan käyty ruokapöytään siihen mihin pitäis. Meillä se on vaan ylimääräisenä apu-/tiskipöytänä :D
    Mutta joko olet saanu händysi kuntoon?

    ReplyDelete

Please, feel free to leave comments in Finnish or in English. I'd love to hear from you. Thank you lovelies :)